Ett allt för långt uppehåll

Trodde ni att jag gett upp, så har ni fel 😄
Jag har "bloggat" sedan högstadiet så det kan man ju bara inte sluta med att göra.. såklart!

Fast på den tiden var det Lunarstorm och dagbok man skrev 😄

Nej jag kommer nog aldrig sluta, men det kommer nog inte bli regelbundet uppdaterat.
Jag tror att jag kanske får fart lite så där när våren och ljuset är här. 
Med mörkret kommer tröttheten och lusten till det mesta försvinner.
Känner ni också så? Livsglädjen och lusten som kommer åter lite så där till våren? 🌸

Här hos oss snurrar det på som vanligt, inga större förändringar eller så här inte.

UTEKÖKET
Jag såg att mitt senaste inlägg handlade om uteköket, och jag kan meddela att det projektet tog en paus i augusti.
Det där med att gjuta en skiva i sommarvärmen (och i söderläge) ((och för att aldrig ha gjutit nåt annat än plintar)) var det inte det enklaste. Vi kallar därför bänkskivan där för att vara inspirerad av Gotlands stenar och berg🤣
Vi ska dock försöka ytbehandla den på nåt vis. Har ni nåt tips?
Vi är ute efter att släta ut den och även göra den mer tålig för smuts och fett, men det är ju en djungel 😆

(null)
En grå och tråkig uteplats (och halvfärdig) och trädgård.
Men om några måndader - då blir det liv igen. Växter och grönska 🤩

ÅRETS FÖRSTA SÅDD
OCH VÄXTFÖLJD
För några dagar sedan började jag med årets första sådd också. Tänkte på det redan i december att i år ska jag börja i tid med chili och paprika. Annars brukar jag börja något senare, typ februari eller tidig mars. Men nu är de i jorden 🤩
Funderar även på växtföljden i år. Hur ska jag lägga upp det? Har ju inte direkt obegränsat med plats, men inte heller liten yta. Det mest problematiska är nog ändå potatisen, som helt klart tar mest plats och är svår att få in på ett annat ställe. Jag har två ställen att ha det på och blir fundersam på om det blir för ofta att växla mellan dessa två platser 🤔
Har ni erfarenheter av växtföljd och sjukdomar i jord osv? Dela gärna med er!
Man kan aldrig få för lite inputs, tips och information eller inspiration 😄

(null)

(null)
Köpte även dessa när jag köpte såjorden häromdagen. Jag hoppas att de ska underlätta lite i allt pysslande 🤩

Allmänt | Sådd, Trädgård, Utekök | |
Upp