Adventsprepp

Hej på er! 
Då är det fredag igen och snön ligger kvar 🤩
Det ger en (iaf mig) absolut lite mer feeling inför advent.

Häromkvällen var jag och handlade lite och passade på att köpa lite blommor till advent. 
Ingen advent utan hyacinter i massor 😍
Doften av hyacint, får jag verkligen julkänsla av. Det är absolut förknippat med jul!

(null)

Igår blev målningen färdig här hemma, sånär som på några hörn, typ, där det sitter grejer till larmet.
Det tar vi i helgen. Men, annars så! 
Så igår kväll, efter maten, så tvättade jag fönsterna och julgardinerna åkte upp 😍

Den här greiga färgen på väggarna då… så bra det blev! Så mycket bättre än innan. Hela känslan i rummet är mycket varmare och ombonat. Precis så som jag tänkte mig det i februari när vi gjorde panelväggen (som jag ville göra redan det där coronaåret när vi gjorde om) 🤪
Men nu, hörreni! Nu har jag min panelvägg sedan långt tillbaka och dessutom mina varma väggar 😉😆

Så mellan matningar, gos, och en ej nöjd bebis av andra anledningar, så har jag målat här hemma sedan i söndags.
Janne har hjälpt mig att maskera lite, plocka bort uttag, spacklat och slipat på ett par-tre ställen där det var lite märken. 

Det känns mycket roligare att få julfixa nu 🤩
Ikväll så hoppas jag att jag har orkat sätta upp adventsljusstakar och srjärnor i fönsterna.
Då blir det julkalendern också, när hela familjen är samlad ❤️

På söndag så tänkte jag nog ta med mig nåt av barnen och gå på första adventsgudstjänsten i Örta. Går allt för sällan till kyrkan, men då är det faktiskt den gången på året jag verkligen lyckas ta mig iväg.

Julklapparna är inhandlade. Det mesta i alla fall. Jag var väldans produktiv en kväll här förra veckan. Satt ett par timmar vid datorn och beställde 🎅🏼
Så där mycket "i god tid" har vi nog aldrig varit tidigare 😆

Nästa helg är det ju julmarknad här i stan också. Längtar till dess 😍
Känns som att den här månaden kan gå snabbt. Det ska även hinnas med en tjejkväll hemma hos oss, och så vill jag få till glöggmingel/adventsmys också 🤔
Men.. det sistnämnda är inget som jag har förankrat hos J än, det får han reda på när han läser det här 🤣😘

Jahaja! 
Alicia sover så gott här i sin säng intill här, jag har "redan" hinkat i mig tre koppar kaffe och snart blir det en till.
Lexie sitter bredvid och lägger pussel, Nellie är hemma och är sjuk och ligger i sängen.

Och så jag då… laddar för att plocka undan i sista fönstret för att tvätta rent och sätta upp gardiner.

Ha en fin dag alla! 🥰


Just ja! 

Alltså gulliga ni! 
Ser att ni är ett helt gäng som är in här och kollar läget utan att jag ens lagt ut om att jag har skrivit nåt nytt inlägg. Blir nästan lite rörd över att man vill in och läsa. Lilla jag liksom, vem är jag ens att vilja hålla koll på? 😆

Jag vill bara fråga er vad ni vill läsa om?
Är det så här som jag skriver nu? Vill ni se/läsa om nåt mer eller nåt annat?
Jag vill absolut ha feedback och idéer, för jag känner mig rätt tom på idéer 🤪
Skriver rätt sällan med, känner jag, så inläggen blir kanske rätt långa. 

Ni kan kommentera det här inlägget och man kan vara anonym, det är okej 😆 Eller höra av er på annat vis såklart! 
Tack på förhand 😁


Allmänt | |
Upp