Måla om


God morgon!
Måndag morgon och solen tittar fram idag också. Visst gör det väl rätt så mycket med en när det är fint väder?
Dessutom har det kommit lite snö här!
Vad det verkar som, så ska det vara minusgrader framöver, så vi hoppas på att snön ligger kvar. 

Det är ju väldigt passande att den kom nu, då det vankas första advent på söndag 🤩

Nåt annat… något som är smått otroligt.
Alicia har sovit två nätter på raken😱
Vi har ju inte blivit bortskämda med sömn direkt, vilket ju ändå är ganska väntat när man får en bebis.
Men.. att hon skulle vara vaken till ca fem på morgnarna, det trodde jag ju inte 🙈

Men nu, två nätter. Två uppvak för mat. HELT UNDERBART!!
Hon sov till ca 08, Lexie kom in och kröp ner i sängen bredvid mig och la huvudet på axeln/bröstet och konstaterade att hjärtat slog högt 😄
Men det var mysigt. Alicia började knorra där vid åtta, så vi gick upp. Nu sover hon igen efter att ha ätit.
Jag har gett Lexie frukost, kokat ägg, steriliserar nappar och flaskor, som jag beställde hem med earlybird, och som stod vid brevlådan redan 04.30 imorse. 
Så smidigt ändå!
Nu dricker jag lite kaffe och väntar på att äggen ska svalna så att jag kan slänga på äggen på mina mackor sen.

Såå till rubriken då!
I februari så satte vi ju spegelpanel på ena väggen i vardagsrummet. När vi gjorde om för några år sedan, så ville jag göra det redan då, men vi väntade med det. 
Den gråa färgen som vi målat då, den blev så kall och hela rummet kändes både kalt och kallt.
Så vi gjorde den där panelväggen och så målade jag ju tvdelen svart.
Jag har gått hela sommaren och hösten och stört mig på hur det skääääär sig. Den mörka tapeten mot den gamla gråa färgen, och så ska vi inte tala om mina fina gardiner som INTE passar med tapeten 🤣

Nu vankas det ju som sagt advent, och känns inte alls kul att göra mysigt när den där gråa färgen är där 🙈
Så igår! Då köpte vi nya färgen 🤩
Valde en greige färg, som jag har kikat på tidigare. 
Vill få in den där varma känslan, och att det ska vara enkelt att kunna inreda med olika färger till. 

(null)

(null)

Där uppe ser ni både gamla färgen och den nya. Och så tänker vi på att det är faktiskt två gråa färger.
Grått som grått… fast nej, det är det inte 😆
Det blir ju ganska tydligt när man ser det så där 👍🏻

Såg igår när jag hade målat första vändan att det blir mer djup "i väggen".
Det ser mycket trevligare ut. Det blir lite mörkare, men är fortfarande ändå ljust. Jag är nöjd!

Om ni kikar på andra bilden, så älskar jag när det bryter av mot vitt. Det greiga mot det vita. 
Det är snyggt! Och kommer synas bättre när tejpen är borta 😄
Så, idag ska jag fortsätta. För när målningen är klar, så ska jag tvätta fönster. Hade "skulla" gjort det i helgen medan det var plusgrader… får se hur jag gör 😅

Ha en bra dag alla 🤩

Hemma, Renovering | |
Upp