Igångsättning BF +11

Idag hörrni. 
Idag är dagen det verkar ske.

Jag hade öppnat mig liite mer sedan sist och tappen hade väl mjuknat lite, om jag hängde med rätt.
Huvudet har åkt ner mer, inte fixerad men ruckbart.

Jag har högt blodtryck, så läkaren tyckte att vi skulle sätta igång mig idag.

Runt 11.30 satte de in en ballong som ska trycka på neråt och öppna upp.
Strax därefter satte de en pvk och armband på mig och visade oss ner till ett rum på förlossningen där vi får vara under tiden.
Någon gång nu på em så skulle läkaren komma och kolla läget.

(null)

(null)

(null)

Har en del värkar nu, som har hållit på sedan strax efter att de satte in den.
I början ganska oregelbundet. 
Men runt kl 14.00 så var det några på ca 11 minuter, för att sedan gå ner på 8 minuter.
Den senaste nu var det 6 min emellan och nu 5. Men de verkar vara lite spretiga 🤪

Så jag pinar mig igenom dem och går lite ibland. Hoppas att de gör något.
Att ballongen kanske snart vill ploppa ut med hjälp av värkarna 😆

Tanken är sedan att ta hål på hinnorna när ballongen trillat ut. Och någonstans där i krokarna så ska det förberedas för EDA också.

Så, så långt har vi kommit hittills.

Tänk att i helgen får vi en bebis 😭😭😭

Allmänt, Graviditet nummer 4 | |
Upp