Solig måndag

God förmiddag alla.
Alltså huuuur underbart är det inte att solen skiner? 
Man blir så.. glad! Livet känns lättare på nåt vis 😅

Förra veckan hade jag hem lite mammor på tisdagen och på torsdagen var vi på stan och fikade i fyra timmar, i det närmsta 😅
Tänk om jag inte hade gjort den där gruppen på Facebook. Då hade jag fasen inte gjort mycket om dagarna. 
Det är ju liksom inte direkt så att ens vänner går hemma och petar navelludd dagarna i ända. 
Så jag är tacksam för alla som gått med, och är med och ses 🥰

(null)

Igår, på kvällskvisten där, så åkte Annica och jag ut till Elin. 
Vi blev bjussade på kaffe och fika. 
Vi pratade lite minnen och tänkte tillbaka lite på när vi var 18-20. Tänk så länge sedan ändå.
Jag sa att ibland så skulle jag vilja uppleva de där kvällarna igen, som vi hade då. Inte jag JAG, utan mer, sitta i ett hörn och bara se på oss där och då 😄
Nu lever man ett heeeelt annat liv. Fyra barn. Då hade man ingen annan att tänka på än sig själv 😅
Bodde i Barcelona i fem månader. Vilken grej egentligen. Och jag flög själv fram och tillbaka flera gånger. Åkte buss till en stad utanför Barcelona och tog flyget därifrån. Ganska stort ändå. 

Där fick jag ju verkligen leva mitt storstadsliv en sväng 😄
Det är något med storstäder som lockar. Men jag är ändå så himla nöjd med där jag är. En liten stad, nära till allt och alla.

Det är lite roligt att tänka tillbaka på "förr" 😄

Hur som helst! 

(null)

Satte lite paprika och chili häromveckan.
Nu har de börjat komma upp. Brukar så ganska mycket, men inte i år.
Nu testade jag två paprika och en var av två olika sorters chili. Alla fyra kom upp. Ibland kan man ju ha lite otur 😅
Testar nytt i år, och sår i stora krukor på en gång. Skulle dock ha haft planteringsjord i botten och såjord ovanpå. Men vi provar!
Ska försöka ge lite näring underifrån istället. Vi får se. 
Tänkte att jag skulle försöka låta bli att skola om och flytta en massa på dem. Kör ett provår 😄

Näehe.. bebben är lite otålig här. Hon sov, vaknade, men är fortfarande trött. Kanske vagnar henne lite en stund och ser om hon kan sova där.
Snart lunch också. Samma visa varje dag. Alla dagar är desamma 😂

Ha en fin solig dag alla 🤩
Allmänt | |
Upp