Trevlig som inte hälsar

Hej på er!
Kylan och lite snö är tillbaka 😴
Inte för att det kändes otippat, utan mest bara riktigt västmanländskt träääligt!

Satt i uterummet för någon dag sedan när solen sken och det var skapligt varmt ute, och drack kaffe och bara hade det allmänt gött. Bortsett från att Lexie kom och skulle sno min penna, mitt i mina planeringar.
Då blir man lite 🤪🤪

(null)

Igår mötte jag och Alicia upp Carolina och hennes Kevin och tog sällskap hem till Malin och Ingrid, där vi umgicks med mammor och bebisar 🥰
6/7 bebisar fick vi på bild igår. Så himla goa ❤️
Och så många fina mammor! Är så glad för alla som ville vara med i min lilla grupp. 
Så fint också att få ha bidragit till att ge andra fina och uppskattade stunder 🥰

(null)

(null)

Idag blir det lugna puckar. Imorgon ska vi hem till Jossan och tvillingarna också 🤩

Idag är Lexiesan på förskolan.
Alicia har somnat här och jag dricker kaffe, som i vanlig ordning 🤪

I eftermiddag så ska ju faktiskt Nellie och jag till Köping en sväng och kolla synen och jag ska ta och fixa mig ett par nya glasögon.
Det var waaaay too long sedan jag var till optikern. Får skämmas lite.
Men nu tog jag tag i det. Äntligen! Ska bli kul att få förnya sig lite.

Vet inte om jag har sagt det här? Men är gärna utan glasögonen ibland. De ena paret är helt snea 😂😂 och de jag använder mest, ba glider och är så repiga.. och ja, ibland är det skönt att vara utan.
Jag är ju liksom inte blind.
Men när det är mörkt ute och jag är ute och går eller så… 
Ber om ursäkt om jag inte hälsar 😂 Var med om det en gång i vintras i alla fall, och fick be om ursäkt för att jag inte såg vem det var till en början 🙈😂
Känner jag till personen väl, så kan jag se på kroppen/stilen vem det är, på håll. 
Men jag vill verkligen inte råstirra på folk för att att ta reda på om det är någon som jag borde hälsa på. Är inte kul om man gått där och tokstirrat lite psycho för att upptäcka att jag inte alls känner den och stirrat i onödan 😂

Jag är ju sådan där som analyserar och övertänker saker ganska mycket, så ibland får jag dåligt samvete om jag gått förbi någon i mörkret och insett i efterhand att det var någon jag brukar heja på. Då skäms jag lite och undrar vad den tänker om mig 🙈😂

Så ett tips, efter en lång utläggning här. Heja först, så hejar jag också 😂
Men efter att jag får nya glajorna så kanske jag aldrig tar av dem. Problem solved 🤪

Nej nu ska jag värma på lite söppe till lunch!

Ha en fin dag 🤩

Allmänt | |
Upp