En månad har gått..

Och sååå dålig jag har varit på det här med att uppdatera. 
Jag gör fasen inte så mycket som är värt att nämna 😂
Gör jag något så glömmer jag ofta bort att dra upp mobilen och fota.

Men jul och nyår har passerat. Vi har haft det bra, om än lite ensamt 😅
Julafton spenderades själva. Min familj har varit sjuka, väääligt länge, så imorgon, faktiskt, ska vi "fira jul", med tapas 😂
Planen var istället Nyårsafton, men sjukan höll ju i sig. 
Juldagen spenderade vi i alla fall med Jannes familj. Det var mysigt!

(null)

I december återupptog jag gymmandet igen, efter nästan ett års uppehåll 😅
Men nu är det slut på bebisverkstaden (!!!) så nu ska jag nog orka fortsätta.
Har nästan glömt hur det kändes i kroppen innan Alicia kom. Hade så himla ont, kunde knappt röra på mig. Vilken skillnad det är mot nu!

(null)

(null)

För ett par helger sedan, hade jag hem lite vänner. Sju tjejer kom över och vi drack och åt gott 🥳
Hade över "bönorna" lite tidigare på "fördrink".
Vi fyra har inte setts på superlänge, så det var trevligt att hinna prata lite innan de andra tjejerna kom.

Jag är även i färd med att, lite smått, planera för årets vinkväll i sommar. Fjärde året blir det i år 🤩
Det är så himlans kul. Det började med att jag för fyra år sedan, la ut på instagram och kollade om det var någon som var sugen på att dricka lite vin någon dag.
Fick så många svar så att om jag hade haft en vinkväll varje helg den sommaren, så hade det inte räckt till 😅
Så jag slog ihop det till en kväll, och tyvärr blev det bortfall på tre stycken tror jag, som inte kunde komma.
Sedan har det fått bli en årlig grej. 2022, så var vi 18-19 tjejer, och så ett uppehåll i somras då.
Gjorde en grupp på Facebook, en vinkvällsgrupp. Tanken med den är att om jag blir sugen på att dra ihop något, så kan jag lägga ut det där och förhoppningsvis så nappar någon. 
Tror att medlemsantalet är uppe i 113, så himla kul att folk nappade på min idé 🥰🥳
Men ja. Jag älskar sånt! Planera, fixa och dona. Träffa nya människor. 
Som sagt, det har jag börjat planera för… redan 😂 

(null)

Jag är ju ganska rastlös av mig. Vill gärna att det ska hända något, ofta. Vill gärna hitta på saker. 
Är ganska trött på att "ligga hemma i soffan".
Så att planera såna saker tar upp lite av min tid då.

Vi har ju även varit och kollat på lite hus på senare tid. Vi ska inte flytta i nuläget, men vi har varit nära.. en gång 🤣
Så när vi har varit och kollat, så har jag lagt så många timmar på att leta lösningar. Googla googla googla. Kolla priser, räkna på allt. Planera. Inreda. Flytta väggar, prioritera.
Ja jag går kanske lite väl all-in ibland. Men man måste ju kolla ALLT för att känna sig för med husen. Vad man kan göra och hur man kan lösa saker.
Man kan ju ganska snabbt konstatera att det inte är billigt att renovera halvt fallfärdiga hus 🤪
Men det är något jag verkligen drömmer om. Ett gammalt hus, renovera ett ruckel!
Jag är fasen inte bra på mycket, men att kunna se i mitt inre hur något kommer bli och se ut när det är färdigt, är kanske ändå en egenskap jag besitter.
Men då ligger det ju timmar och åter timmar av planering i huvudet bakom det 😅

Ja var skulle jag ens komma med det här? 🙈😂

Jo! Jag skulle nog komma fram till det att jag älskar att planera. Är jag lite rastlös och får upp ögonen för något så är en sådan sak som en renovering eller fest, något jag kan lägga timmar på att planera inför 😅

Jaja…

Igår då, så var jag ut på promenix med tre andra, skapligt nyblivna mammor. I två timmar var jag hemifrån. 
På kvällen var jag helt slut, somnade inne hos Lexie när jag nattade henne 🩷

Och i förrgår så fikade jag med ett par vänner på Håges. En semla blidde det 🤩

Älskar när det händer nåt. Eller när man får åka och handla och kolla lite på folk 😂
Tycker ändå om där vi bor, att det rör sig utanför. Lite folk att titta på här där jag sitter.

(null)


Längtar även efter att Janne ska komma hem varje eftermiddag/kväll. Lite vuxet sällskap 😅

Ja jösses! Ett långt inlägg om en massa…

Alicia sover och jag fick äntligen sitta ner och bara vara. Skriva ett skitlångt inlägg om massa onödigt.

Önskar er alla en fin helg! 

Och så vill jag uppmana er till att lämna en kommentar 😁🥳



Allmänt | |
Upp